Betrokken werknemers vormen het belangrijkste kapitaal van een organisatie. Het is dan ook van cruciaal belang dat deze werknemers zich oprecht gewaardeerd voelen als onderdeel van het succes van de organisatie. En dat kan op veel manieren en hoeft ook niet moeilijk of kostbaar te zijn. 

Afgelopen 20 april was het de derde donderdag van april - de Dag van de Medewerker. Een dag die door meer en meer bedrijven wordt omarmd om medewerkers in het zonnetje te zetten en waardering te uiten. En dat is natuurlijk goed! Maar hoe leuk is het om deze waardering vaker en spontaner kracht bij te zetten dan alleen op de Dag van de Medewerker? Bijvoorbeeld met een gemeend complimentje, een persoonlijk kaartje op een verjaardag of jubileum, met zo nu en dan eens een lekkere taart op de afdelingstafels of met een onverwacht presentje, bijvoorbeeld omdat de zomervakantie gaat starten of omdat een bepaald sales resultaat is behaald?

 

Zo nu en dan een positieve verrassing voor medewerkers als onderdeel van goed werkgeverschap… het is één van de, zeker niet op zichzelf staande, manieren waarop een aantrekkelijke werkomgeving gecreëerd wordt. Eentje die ook een goede uitstraling heeft naar nieuwe werknemers.

Ook Compacon mocht (en mag!) regelmatig met klanten werken die iets extra’s willen doen voor hun medewerkers. Soms eenmalig, vaak als onderdeel van een langlopende campagne. Voor veel van deze klanten dachten we mee over de inhoud en vorm van het gebaar. En mochten we ‘ontzorgen’. Niet alleen door de ontwikkeling, personalisatie en levering van de attenties op te pakken, maar ook door bijvoorbeeld de ontwikkeling van een acces code webshop, waar medewerkers met een eigen inlog binnen een persoonlijke omgeving een attentie (soms naar keuze) mogen uitkiezen en bestellen. 

Goed werkgeverschap gaat verder dan alleen passend, inspirerend werk en arbeidsvoorwaarden. Het gaat er ook om goed voor je werknemers te zorgen, in vele -zo niet alle- opzichten! Zo nu en dan een welgemeende positieve verrassing wordt dan een onderdeel van goed werkgeverschap. Eentje die ook een goede uitstraling heeft naar nieuwe werknemers. 

Bij Compacon denken we graag met je mee hoe we ook voor jouw medewerkers een positieve verrassing kunnen realiseren. Het creëren van Wow’s voor merken en bedrijven is namelijk waar we bij Compacon goed in zijn. En jouw werknemers vormen hierin het belangrijkste onderdeel.

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Contact

Blijf in contact met Compacon!

Abonneer je om de laatste inzichten, tips en trends op het gebied van promotionele productmedia rechtstreeks in uw inbox te ontvangen.

×